خانه ادبیات افغانستان برگزار می‌کند: گرامی‌داشت روز جهانی داستان کوتاه در افغانستان

روز جهانی داستان کوتاه

 روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان:

خانه ادبیات افغانستان با برگزاری برنامه های فرهنگی و ادبی ویژه به استقبال روز جهانی داستان کوتاه می‌رود.

شکور نظری، مدیر اجرایی دفتر خانه ادبیات افغانستان در کابل با اعلام این مطلب گفت: «خانه ادبیات افغانستان در هم‌گامی با مناسبت‌های جهانی مربوط به ادبیات، برنامه‌ای را برای گرامی‌داشت روز جهانی داستان کوتاه در کابل برگزار می‌کند. این برنامه با سخنرانی استادان و فعالان عرصه داستان‌نویسی افغانستان برپا می‌شود. در همین راستا، استاد محمداعظم رهنورد زریاب به همراه تقی واحدی و حبیب صادقی از داستان‌نویسان معاصر افغانستان درباره جنبه‌های گوناگون ادبیات داستانی سخنرانی می‌کنند».

به گفته نظری، در این ویژه‌برنامه داستانی، مجموعه داستان‏های «مرا قومندان صدا نکنید» نوشته تقی واحدی و «حالا گریه نکن» نوشته معصومه حسینی نیز رونمایی می‏شود. در بخش دیگری از این برنامه ادبی امید حقبین معصومه حسینی و کاوه جبران نیز تازه ترین اثر داستانی خود را خواهند خواند.

مدیر اجرایی دفتر خانه ادبیات در کابل در پایان افزود:  خانه ادبیات افغانستان این برنامه را در کابل با همکاری دانشگاه ابن سینا، مرکز تعاون افغانستان، روزنامه جامعه باز، انتشارات تاک، خانه فرهنگ افغانستان، بنیاد مهرگان عمران و روزنامه هشت صبح روز جمعه 25 دلو (بهمن) ۱۳۹۲ در تالار همایش‌های  دانشگاه ابن سینا ساعت 14برگزار می‌کند. حضور تمامی فرهنگیان و علاقه‏ مندان فرهنگ و زبان فارسی آزاد است.

دکمه بازگشت به بالا
بستن