فهرست راه یافتگان به داوری نهایی هفتمین جشن‌واره ادبی قند پارسی

فهرستان راه یافتگان به داوری نهایی جشنواره هفتم قندپارسی

بخش شعر آزاد
1 معصومه موسوی
2  امان الله میرزایی
3 محمدیاسین نگاه
4  محمدعارف حسینی
5  حسین بیوک
6  مرجان اصغری
7  حسن جعفری
8  محمدکریمی
9  عبدالله سلاحی
10  مریم یعقوبی
11  مهدی سرباز
12  غلام رسول جعفری
13  محمدمهدی احمدی
14  عبدالحکیم ابراهیمی
15  نذیر احمد بهراد
16  مصطفی هزاره
17  طاهره حسینی
18  بلقیس فیضی
19  منصوره خلیلی
20  محمود تاجیک
21  رعنا حیدری
22  زمری(محمد) حبیبی
23  حسن ابراهیمی
24  هادی هزاره
25  مریم احمدی
26  ریحانه آخند زاده
27  حکیمه اخلاقی
28  جعفر واعظی
29  مهدیه محمدی
30  تهمینه امینی
31  زهرا بوستانی
32  سارا محمدی
33  شکیلا امیری
34  مریم حسینی
35  عنایت الله روشن
بخش داستان
1 امید حق بین
2  سهراب سروش غیبی
3  فضه فکوری
4  زهرا زمانی
5  نرگس زمانی
6  غلام رسول جعفری
7  محمدامین فارسی
8  هادی مروج
9  بصیر سیرت
10  محمدباقر حسینی
11  فاطمه بخشی
12  عبدالحسین قلندری
13  حسین محمدی
14  زهرا نوری
15  فاطمه خالقی
16  لیلا خالقی
17  عنایت الله روشن
18  حکیمه اخلاقی
19  فاطمه موسوی
20  خداداد حیدری
بخش شعر سنتی
1 سیدمهدی ابوالقاسمی
2 تکتم حسینی
3  رامین عرب نژاد
4  سید روح الله راحل رضوی
5  سید روح الله محسنی
6  سید علیرضا جعفری
7  تهماسبی خراسانی
8  مجتبی حکیمی
9  محمداکرام بسیم
10  محمدباقر حسینی
11  محمدجعفر عزیزی
12  مختار وفایی
13  نجمه احمدی
14  زبیر هجران
15  محمدجعفری
16  احمد متوکل
17  حمید تقدیمی
18  سید حسین فصیحی
19  سید موسی ابراهیمی
20  سیدسکندر حسینی
21  مهتاب ساحل

 

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: دبیرخانه هفتمین جشن‌واره ادبی «قند پارسی»، فهرست راه‌یافتگان به مرحله نهایی داوری در سه بخش شعر سنتی، شعر آزاد و داستان را منتشر کرد.
بر اساس اعلام این دبیرخانه، آثار 55 شاعر و 20 داستان‌نویس به مرحله نهایی داوری قند پارسی راه یافته است که برندگان نهایی در زمان برگزاری جشن‌واره در هفته نخست حوت (اسفند) 1392 در همایشی دو روزه در تهران معرفی می‌شوند.
بنا بر اعلام دبیرخانه هفتمین جشن‌واره «قند پارسی»، به شماری از افرادی که در این مرحله از داوری حضور یافته‌اند، ولی مدرک معتبر شناسایی خود را به دبیرخانه نفرستاده‌اند، اعلام شده است تا یک هفته دیگر فرصت دارند مدرک معتبر خود را به دبیرخانه بفرستند. در غیر این صورت، از فرآیند داوری حذف می‌شوند. هم‌چنین کسانی که شرط سنی شرکت در جشن‌واره یعنی قرار داشتن در محدوده سنی سی سال را رعایت نکرده باشند، از گردونه داوری حذف می‌شوند.

‫10 نظرها

  1. هو العالم
    یا رب این نو دولتان را بر خر خودشان نشان
    کاین همه ناز از غلام ترک و استر می کنند

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت برگزارکنندگان گرامی؛
    عرض تبریک به دوستان پذیرفته شده!
    ان شا ا.. که در قبول یا عدم قبول آثار، اِعمال سلیقه، برخی محافظه و ملاحظه کاری‌ها و تفکر خاص حاکم نبوده؛ اگر چه حقیر به این نتیجه رسیده ام که اینچنین بوده است.
    چگونه شخصی با چند اثر متفاوت، باز حتی یک اثر وی هم به حضور حضرات داور نمی رسد؟
    شایسته بود داوران محترم خود در خصوص بودن یا نبودن اثری منشا اثر باشند! نه اینکه لقمه دیگران را مزه مزه کرده امتیاز بدهند!
    پیشنهاد بنده این است که در آینده بی جهت داوران گرامی را به زحمت نیاندخته؛ خود کار تمام را، تمام کنید!

    … بیا کاین داوری ها را به پیش داور اندازیم!
    یا حق

  2. عرض سلام مجدد
    بله مدیر گرامی! البته که پاک کردن صورت مساله، راهی ساده تر از پاسخگویی است!
    هموطن گرامی!
    ما هم از چاه همان قلاعی آب خوردیم، که شما نوش جان فرمودی!
    الغرض: موارد منقوله خویش را عارض شدم؛ تا خدای ناکرده اینچنین نپنداشته باشید که کسی نفهمید!
    نخیر! اینقدر میدان که ما دانستیم، لیکن در پی جدل نیستیم! که جدل حاصل کوته نظری است …!
    با خدا باشید!

  3. بنام خدا
    سلام بر عزیزان زحمتکش خانه ادبیات
    جسارتا باید عرض کنم با توجه به اسامی اعلام شده برای داوری نهایی، بنظر من دبیرخانه بیشتر بدنبال این بوده که یک نماینده از هر شهر و کشور انتخاب کند، خوب بود معیار گزینش تنها کیفیت شعرها می بود. نه اینکه برای تشویق فلان شاعر خردسال یا فلان کشور دورافتاده، شاعری به مرحله بعد صعود کند. بنده فکر می کنم با این نوع انتخاب، حداقل حقوق یک شعر که همانا خوانده شدن توسط داوران (اسامی اعلام شده در سایت) باشد، از برخی اشعار گرفته شده است.
    بنظر بنده منطقا وظیفه دبیرخانه این است که آثار رسیده را مرتب کند، پروفایلهای ناقص را حذف، و یا نهایتا اشعاری را که از نظر فنی دچار نقصان جدی هستند، از پروسه بررسی خارج کنند. نه اینکه داوری جداگانه ای پیش از داوری داوران اعلام شده انجام بدهد.
    البته متاسفانه می بینیم که دبیرخانه به همین وظیفه اولیه هم نپرداخته. مشخصا در فراخوان اعلام شده بود که پروفایل کسانیکه مدارک شناسایی ارسال نکرده باشند یا شرط سنی را رعایت نکرده باشند از شرکت محروم می شوند. اما اکنون افرادی به مرحله نهایی رسیده اند که هنوز مدرک معتبر ارائه نکرده اند! آیا این انصاف و عدالت است. دوستان دبیرخانه! واقعا خسته نباشید!
    بگمان من دبیرخانه تنها در جستجوی آمار و ارقام و پروپاگاندا بوده و از رعایت حقوق شرکت کنندگان غافل مانده است. واقعا چه اهمیتی دارد که 100 اثر شرکت کنند یا 700 اثر!
    البته زحمات برپایی را هم نادیده نباید گرفت. در هر صورت عرض پوزش از دوستان.

  4. برادر عزیز امیری سلام. کامنت شما را در یافت کردیم. البته زحمت کشیده بودی که از ایمیلی آقای … فیضی فرستاده بودی. شاید می‏خواستی نام حقیقی خودت را نیاوری. چنین کاری به این معناست که شما آقای … فیضی هستین نه امیری. به هر صورت دوست عزیز! نظر شما قابل احترام است. اما جناب عالی فکر می کنم آخرین نظرهای مدیر علمی جشنوراه را نخوانده اید که ایشان در بخشی از سخنان خود گفته اند:افرادی که تا مرحله پایانی داوری حضور یابند، ولی مدرک معتبر شناسایی خود را به دبیرخانه نفرستند، از فرآیند داوری حذف می‌شوند. هم‌چنین کسانی که شرط سنی شرکت در جشن‌واره یعنی قرار داشتن در محدوده سنی سی سال را رعایت نکرده باشند، حذف می‌شوند.» یعنی ما کماکان منتظر اصلاح مدارک ناقص راه یافتگان به مرحله نهایی هستیم، چنانچه دوستان شاعر و نویسنده که مدارک شان نقص داشته باشد بعد از ابلاغ دبیرخانه به آنها، اصلاح نکنند حذف خواهند شد. نه در جریان داوری. این کار احترام به شرکت کنندگان در جشنواره است، ممکن بعضی فراخوان را درست متوجه نشده باشند. وظیفه دبیرخانه بوده که تمام آثار رسیده را باید اعلان کند. نفهمیدیم منظور شما از پروپاگندا چیست. کامروا باشید

  5. با سلام
    البته من در جشنواره شرکت نکردم، ولی از طریق سایت در جریان رویدادها بودم و راستش با برخی اعتراضات دوستان موافقم، اما با کمی بیان لطیفتر و خونسردی هنرمندانه. اگر فضولی نباشه ایراد خود من به انتخاب داوری است، به اعتقاد بنده این جشنواره یه رویداد داخلی و ملی است، بنابراین حضور داوران ایرانی بی مورد است؛ حتی اگر با نیت ایجاد روابط همدلانه باشه! انجام هر نیت خیر جای خود دارد. ما و شما که معتقدیم قند پارسی بزرگتریم و مهمترین رویداد ادبی حاضر افغانستانی هاست؛ خب صحیح؟ حال بفرمایید که تابحال در کدام جشنواره ایرانی در این سطح (سطح اول ادبی) از کدام داور افغان استفاده شده باشه؟ از این گذشته حتی اگر قبول کنیم که داور ایرانی حتما باید در قند پارسی داوری کند، حالی چرا این آقایان (البت من با این برادران کدام دشمنی ندارم!). شایسته نبود که ما داوران ایرانی طراز اول و همسطح با مهمترین جشنواره ادبی خود داشته باشیم؟ آیا انتخاب این جنابان بدین دلیل نبوده که ایشان دم دست ترین عزیزان و همقطاران حوزه هنری بودند. پس باید بپذیریم که خواسته یا ناخواسته جبهه گیری های اتفاق افتاده. که بنده شخصا امیدواری دارم هر چی که هست خیر باشه ان شا ا… به امید موفقیت همه دوستان.

  6. با عرض سلام مجدد
    دبیرخانه محترم،
    بنده به هیچ وجه اهل مناقشه نیستم؛ اما برخی کوته نظری از شما ملاحظه کردم که لزوم به پاسخ دیدم.
    نخست: ممکن است نام من حسن باشد و چندین آدرس ایمیل داشته باشم و بخواهم نام یوزر ایمیل خود را حسین یا تقی یا نقی یا هر اسم دیگری بگذارم. این یک مساله شخصی است و چیزی را ثابت نمی کند! بنابراین هیچ لزوم منطقی بر عنوان آن توسط شما وجود نداشت. (حتی اگر شخصی عمدا نخواهد نام اصلی خود را عنوان نکند، باز تصمیم او مرتبط با شخص وی است و قابل احترام؛ و هیچگونه بار ملامتی ندارد! نه آن شخص مجرم است و نه شما مفتّش!).
    دوم: در هنگام درج نظر، شما خود نوشته اید که: “نام ایمیل شما درج نخواهد شد”. درست؟ اما در اینجا بطور مستقیم یا غیرمستقیم خلاف گفته خود را انجام دادید! چه لزومی داشت که نام ایمیل مرا ذکر کنید؟ این یک دلیل دیگر بر اینکه شما بقول خود هم پایبندی ندارید!
    اما در خصوص وظیفه دبیرخانه: اولا که شما در خصوص ایراد اصلی بنده که همانا صحیح نبودن پیشداوری دبیرخانه باشد هیچ توضیحی نفرمودی! ثانیا در خصوص حذف نشدن پروفایلهای ناقص: علت استفاده از لغت کوته نظری را که در ابتدای عرایضم عنوان کردم، بیشتر مشمول این ماجراست، در اینجا توضیح می دهم. دوست عزیز قانونگذاری کار ساده ای است، اما عمل به آن تفهیم و همت می طلبد! شما وقتی پس از اتمام مهلت و دریافت آثار، پروفایلهای ناقص را حذف نکردید، این یعنی ظلم به دیگر شرکت کننده ها. افرادی که اکنون بقول خود شما به مرحله داوری نهایی رسیده اند اما هنوز مدارکشان ناقص است، چنانچه طبق ضوابط، در زمان اتمام مهلت، بعلت رعایت نکردن مفاد فراخوان حذف می شدند، طبعا و قانونا سایر آثار مجال حضور می یافتند! اما می بینیم که با تصمیم متناقض شما در حق برخی ارفاق و به عده ای اجحاف شده است. این هم دلیل دیگر بر عامل نبودن شما بر گفت خویش!
    در پایان پروپاگاندا یعنی اینکه شما عزیزان خدای ناکرده بجای حواس جمعی نمودن بر وظیفه اصلی خود در دبیرخانه که فوقا توضیح دادم، در پی مهم جلوه دادن فعالیت خود و اکیپ مدیریتی خود در خانه ادبیات بودید! آمار و ارقام دادن خوب است، اما مسایل مهمتری هم وجود دارد! مهم این است که گوش هوش تیز کنیم و از زاویه تعقل بدان بنگریم.
    والسلام/ به امان خدا
    مراد ما نصیحت بود و گفتیم
    حوالت با خدا کردیم و رفتیم

  7. سلام وخسته نباشیدخدمت شماعزیزان
    به نظرمن سیاست ونزادپرستی حتی درحوزه هنری هم راه پیداکرده هرکسی راکه اقایان دوست داشته باشندانتخاب میکننددرضمن یک نظر بهترهست برای شرکت سن رادرنظرنگیریدشمابااثرشان وهنرشان کارداریدنه سن شان
    موفق باشید

  8. واقعا شرم بر ما که اینگونه از تلاشهای عده ای از عزیزان سپاسگذاری می کنیم . به جای اینکه از اینگونه حرکتها پشتی بانی کنیم اینگونه خودمان را به چپ و راست می زنیم . از همین روست که وطنمان اینگونه می باشد .

  9. سلام خدمت شما عزیزان
    من اولین باره که در این دوره از قند پارسی شرکت کردم.در بخش شعر سنتی.
    ولی به محله داوری راه پیدا نکردم.اگه می شد اشکالات شعر که مانع ورود به مرحله بعدی شده را اعلام می کردین فک کنم بهتر می شد

    1. دوست عزیز
      این لیست جشنواره دو سال قبل هست، لیست جشنواره هشتم هنوز نهایی نشده است.
      از طریق همین پایگاه خبری می توانید پیگیر اخبار جشن واره هشتم باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن