داوری نهایی هفتمین جشن‌واره «قند پارسی» ادامه دارد

صادق دهقانروابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: داوری نهایی هفتمین جشن‌واره ادبی «قند پارسی» در ماه دلو (بهمن) پایان می‌یابد.

محمدصادق دهقان، مدیر علمی هفتمین جشن‌واره «قند پارسی» درباره داوری مرحله نهایی این رقابت گفت: «داوری اولیۀ بیش از هفت‌صد اثر رسیده به دبیرخانه «قند پارسی» در نیمه نخست ماه جدی (دی) به پایان رسید. بر اساس رأی داوران مرحله اول، آثار بیست داستان‌نویس و پنجاه شاعر به مرحله نهایی راه یافتند. پس از هماهنگی دبیرخانه با داوران، داوری نهایی آثار به دست ده داور افغانستانی و ایرانی آغاز شده است. مرحله نهایی داوری قرار است تا هفته دوم دلو (بهمن) ادامه داشته باشد».

به گفته مدیر علمی «قند پارسی»، افرادی که تا مرحله پایانی داوری حضور یابند، ولی مدرک معتبر شناسایی خود را به دبیرخانه نفرستند، از فرآیند داوری حذف می‌شوند. هم‌چنین کسانی که شرط سنی شرکت در جشن‌واره یعنی قرار داشتن در محدوده سنی سی سال را رعایت نکرده باشند، حذف می‌شوند.

دهقان درباره داوری این دوره افزود: «دبیرخانه قند پارسی تلاش کرده است داوری در دو بخش شعر و داستان با در نظر گرفتن همه سلیقه‌های ادبی مخاطبان و شرکت‌کنندگان به دست داوران و صاحب‌نظران باتجربه و صاحب‌سبک ادبی در گونه‌های متنوع شعری و داستانی صورت گیرد».

مدیر علمی قند پارسی در همین زمینه گفت: «شورای علمی تشکیل شده در مدیریت علمی با همکاری مستقیم دبیر جشن‌واره به صورت دقیق بر فرآیند داوری نظارت می‌کند. داوران این دوره از قند پارسی نیز که در کشورهای افغانستان، ایران، سوئد، نروژ و کانادا حضور دارند، در ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با دفتر تهران و کابل به داوری آثار می‌پردازند».

خانه ادبیات افغانستان، هفتمین جشن‌واره ادبی «قند پارسی» را در اوایل ماه حوت (اسفند) 1392 در تهران برگزار و برگزیدگان بخش‌های شعر سنتی، شعر آزاد و داستان و افراد شایسته قدردانی را معرفی می‌کند. در کنار این برنامه، نکوداشت محمدواصف باختری، شاعر، مترجم، پژوهشگر و اندیشه‌ورز افغانستانی به همراه پاس‌داشت فرهنگ و تمدن شهر باستانی غزنین با سخنرانی صاحب‌نظران افغانستانی و ایرانی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن