سومین نشست ادبی «سفر کلمات»

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: خانه ادبیات افغانستان در ادامه نشست‏‌های ادبی خود، با همکاری «مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری» و «نشر آمو»، سومین نشست ادبی‌ «سفر کلمات» را برگزار می‏‌کند.این نشست ادبی به مناسبت حضور سید ضیا قاسمی‌ شاعر‌ نام‌آشنای افغانستانی ساکن کشور سوئد که به‌تازگی به ایران آمده است، برگزار می‏‌شود.

قاسمی در سال ۱۳۵۴ در بهسودِ ولایت میدان افغانستان به دنیا آمد. در کودکی با خانواده به ایران مهاجرت کرد. در تهران درس خواند. فارغ‌التحصیل رشته سینما از دانشکده صدا و سیما‌ست.‌ چهار مجموعه شعر ‌«باغ‌های معلق انگور»، «تکوین»، مجموعه‌ای از سری کتاب‏های «نیستان» و مجموعه شعر «پادشاهی اندوه» حاصل تلاش‏‌های ‌قاسمی در سال‏‌های بی‏‌وطنی اوست. ضیا سال‏‌ها در تهران زندگی کرد و در این دوره او و جمعی از دوستانش «خانه ادبیات افغانستان» را بنیاد نهادند. او نقش تأثیر‌گذاری در برپایی جشنواره ادبی «قند پارسی» داشت. هم‌چنین به کوشش این شاعر چندین مجموعه شعر از شاعران ایران و افغانستان انتخاب و منتشر شده است.

قاسمی در سال ۱۳۸۶ به کشورش بازگشت. مدت‏ها در نهادهای فرهنگی کابل همکاری کرد و سر‌انجام به دلیل ناملایمات روزگار و ناامنی دیار، دل به غربت دوباره سپرد، این‌بار راهی کشور سوئد شد و هنوز هم ساکن آن‌جاست.

این نشست ادبی به‌منظور ایجاد فرصت‌های تازه برای علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات و فراهم ‌کردن بستری مناسب برای دیدار شاعران و نویسندگان جوان، با شخصیت‌های فرهیختۀ فرهنگی و ادبی کشور برنامه‌ریزی شده است. در این نشست همدلانه ادبی قرار است افزون بر صحبت‏‌های علی‏‌محمد مؤدب و محمدسرور رجایی، سید ضیا و دیگر شاعران ایران و افغانستان ‌شعر ‌بخوانند.

در این برنامه فرهنگی‌‌-‌ادبی، حضور تمامی اهالی فرهنگ و هنر و ادبیات آزاد است.

زمان: پنجشنبه 30 جوزا/خرداد ساعت ۱۷ تا ۱۹

مکان: خیابان حافظ، ابتدای خیابان سمیه، حوزه هنری، تالار زنده‌یاد امیرحسین فردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن