هفتمین همایش «روایت همدلی» با حضور فرهنگیان و هنرمندان ایرانی و افغانستانی برگزار می‌شود‌

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: هفتمین همایش فرهنگی «روایت هم‌دلی» با هدف افزایش پیوندهای فرهنگی میان دو ملت افغانستان و ایران با حضور اهل فرهنگ، هنر و ادبیات دو کشور، یازدهم اسفند ماه ۱۳۹۷ در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.

محمدسرور رجایی، دبیر همایش روایت هم‌دلی با این بیان ‌که روایت هم‌دلی فرصتی است برای ‌شناخت و داد و ستد بیشتر فرهنگی ‌میان دو ملت بزرگ افغانستان و ایران، تأکید کرد، هدف از برگزاری این همایش، بهبود و گسترش همکاری‌ها و هم‌دلی‌های فرهنگی و برانگیختن توجه مراکز فرهنگی و اجتماعی ایرانی به مشکلات و مسایل فرهنگی و اجتماعی مهاجران افغانستانی است.

در هفتمین دوره از این همایش، برنامه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است؛ در بخش سخنرانی و برقراری گفت‏‌وگوهای فرهنگی میان دو ملت ایران و افغانستان قرار است‌ دکتر مجتبی نوروزی و رضا امیرخانی از ایران،‌ محمدکاظم کاظمی و دکتر عبدالمجید ناصری داوودی از افغانستان سخنرانی کنند.
هم‌چنین شماری از شاعران شناخته‌شدۀ افغانستانی و ایرانی در این همایش شعر خواهند خواند. اجرای موسیقی هنرمندان دو کشور نیز بخشی دیگر‌ از این همایش همدلی خواهد بود. بخش مهم دیگر این همایش، ‌‌قدردانی از سه تن از فعالان فرهنگی ایرانی در عرصۀ فرهنگ افغانستان‌ است.

خانه ادبیات افغانستان هفتمین همایش «روایت هم‌دلی» را با همکاری حوزه هنری و مؤسسۀ فرهنگی انار سرخ برگزار می‌کند. این همایش از ساعت ۱۵ روز ‌شنبه، ۱۱ اسفند (حوت) ۱۳۹۷ در تالار مهر حوزه هنری تهران واقع در خیابان حافظ‌، روبه‌روی دانشگاه امیرکبیر آغاز می‌شود.

شرکت برای علاقه‌مندان به فرهنگ مشترک افغانستان و ایران، آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن