دومین نشست ادبی «سفر کلمات»

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: خانه ادبیات افغانستان با همکاری مرکز آفرینش‏‌های ادبی حوزه هنری برگزار می‏‌کند.
خانه ادبیات افغانستان در ادامه نشست‏‌های ادبی خود، با همکاری «مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری» دومین نشست ادبی با عنوان «سفرکلمات» را برگزار می‏‌کند.


این نشست ادبی به افتخار حضور «دکتر اسدالله شعور» نویسنده‏ و پژوهش‌گر بلند‏آوازۀ افغانستانی ساکن کشور کانادا که به تازگی به ایران آمده است، برگزار می‏‌شود.
دکتر اسدالله شعور در سال 1330در کابل به دنیا آمده، تحصیلات ابتدایی و عالی را تا مقطع دکترا در زادگاهش خوانده است. از خردسالی برای مجلۀ کودکان می‏‌نوشته است. در جوانی مسئولیت‏‌های فرهنگی هنری بسیاری در نهادهای فرهنگی کشور داشته است. در حال حاضر ایشان از سرآمدان فرهنگ و هنر و ادب روزگار ماست که همواره با روش‏‌های علمی به دنبال نوشتن و پژوهش، در حوزۀ فرهنگ عامیانۀ مردم است. برای معرفی ایشان همین بس که استاد محمدواصف باختری شاعر بلندآوازۀ افغانستان می‏‌نویسد: «ایشان دانشوری است که سراسر زندگی آگاهانۀ خویش را وقف کاوش و پژوهش در فرهنگ مردم می‏‌کند، عاشق مردم، عاشق سروده‏‌ها، افسانه‌‏ها، روایات، سنن، امثال و حکم، شادی‏‌نامه‌‏ها، غم‌نامه‏‌ها، موسیقی و دیگر هنرهای آنان‌است، و لابد از شیفته‌‏ترین عاشقان میهن خویش نیز هست.»
این نشست ادبی به‌منظور ایجاد فرصت‌های تازه برای علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات و فراهم ‌ساختن بستری مناسب برای دیدارشاعران و نویسندگان جوان، با شخصیت‌های فرهیختۀ فرهنگی و ادبی کشور برنامه‌ریزی شده است. در این نشست ادبی قرار است افزون بر صحبت‏‌های صمیمانۀ میهمان برنامه، شماری از شاعران و نویسندگان خانه ادبیات افغانستان هم شعرخوانی و داستان‏‌خوانی نمایند. در این برنامه فرهنگی ادبی، حضور تمامی اهالی فرهنگ و هنر و ادبیات آزاد است.
زمان: پنجشنبه 27جدی/دی ساعت 16تا18
مکان: خیابان حافظ، ابتدای خیابان سمیه حوزه هنری،تالار زنده‌یاد امیرحسین فردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن