ملاقات با فراموشی، در آخرین پنج‌شنبه پاییز

زینب رضایی

خانه ادبیات افغانستان(دفتر اصفهان)، در آخرین پنج‌شنبه پاییز، در حالی که آخرین برگ‏ها فرو می‏‌ریختند تا سر بر دامان زمستان بگذارند. برنامۀ ادبی با عنوان «ملاقات با فراموشی» را برگزار کرد.
در این نشست هفتگی مجموعه شعر «ملاقات با فراموشی» نوشتۀ حسن ابراهیمی شاعر جوان افغانستانی با حضور عارف حسینی شاعر و منتقد افغانستانی و معرک‏‌نژاد شاعر و منتقد ایرانی نقد و بررسی شد. این برنامه ادبی با حضور شاعر کتاب، دکتر نریمانی شاعر و مشاور پیشین معاون اول رئیس جمهور کشورمان، جمعی از شاعران همدل ایرانی و اعضای خانه ادبیات افغانستان حضور داشتند.

معرک‏‌نژاد منتقد ایرانی کتاب «ملاقات با فراموشی» در بخشی از سخنان خود با بیان این که شاعر سپیدسرای افغانستانی این مجموعه، متاثر از شعر سپید ایران است، از شاعران جوان افغانستانی خواست که پتانسیل زیست بومی تجربه‏‌های افغانستان را پیدا کنند.
عارف حسینی، شاعر و منتقد افغانستانی این نشست، ضمن معرفی کامل فعالیت‏‌های ادبی حسن ابراهیمی، این مجموعه شعر را با عنوان
شباهت یک‌طرفه، عطر انارهای جنوب و سمفونی سنگه خواندند.

حسینی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: تفکر مرگ اندیشی از مجموعه شعر «ملاقات با فراموشی» می‏‌ریزد. این که چرا شاعران با نقاشی و تصویر مفهومی را به مخاطب تحمیل می‏‌کند، نظرات خود را بیان کرد.
در پایان برنامه نقد، حسن ابراهیمی ضمن سپاسگزاری از کارشناسان، گفت:
«باید می‌نوشتیم. ما در زمان خود محکوم بودیم به نوشتن، و این زمان است که به صاحبان اثر می‏گوید چه کسی بماند و چه کسی برود.»
آخرین بخش این نشست ادبی، شعرخوانی شاعران میهمان و اعضای خانه ادبیات افغانستان بود. شاعران ایرانی و افغانستانی حاضر در برنامه با سروده‌‏های زیبای‌شان به استقبال شب یلدا (چله) رفتند.

گزارش تصویری:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن