داستان رمان «نهنگی که یونس را خورد هنوز زنده است» نقد و بررسی می شود

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: خانه ادبیات افغانستان، دفتر اصفهان برگزار می‏کند
نشست نقد و بررسی رمان «نهنگی‌ که یونس را خورد هنوز زنده است» اثر سعید محسنی، نویسندۀ ایرانی با حضور دو منتقد افغانستانی خدیجه شریعتی و رسول سیمیا، برگزار می‌شود.
داستان رمان «نهنگی که یونس را خورد هنوز زنده است» درباره مردی است که جهان و زندگی بر او سخت گرفته‌اند و خسته شده است. او در یک کتابخانه عمومی کار می‌کند و محل کارش کتابخانه‌ای فقیر، کم مُراجع، خاک گرفته و در حال پوسیدن است. در عین حال هم باید فرمایشات همکارش را که مدام این فضا را تنگ‌تر می‌کند، شنیده و تحمل کند. در شرایط سخت و بی‌کتابی کتابخانه، روزی دختری وارد کتابخانه می‌شود، اما نویسنده این رمان، اصلا قرار نیست زندگی مرد را با ورود دختر، تحت تاثیر قرار دهد.
نویسنده این اثر، در طول قصه، موقعیت‌های سخت و زجرآور را با لحن روایی طنز روایت می‌کند و احساس زجر و تک افتادگی را برای کسی که چنبره مفهوم کتابخانه نفرین شده در حال بلعیدنش است، به تصویر می‌کشد. کتابخانه نفرین شده، نهنگی است که دارد مرد قصه را می‌بلعد…
نقد و بررسی این رمان با عنوان «روابط مصنوعی» با حضور نویسندۀ رمان که فوق لیسانس کارگردانی تئاتر دارد و فعالیت‏های هنری چون طراح، کارگردان و بازیگری را نیز در کارنامه‏اش دارد، برگزار می‏شود. پیش از این هم از این نویسنده رمان دیگری با نام «دختری که خودش را خورد» توسط نشر چشمه منتشر شده است.
زمان: پنجشنبه، بیست و ششم اسد (مرداد) ساعت 14
مکان: اصفهان، بزرگمهر، چهارراه آبشار، خانه هنرمندان
حضور همۀ علاقه‌مندان به ادب و فرهنگ و هنر در این نشست‌ آزاد است.

 

‫2 نظرها

  1. سلام وقت بخیر .من با کودکان افغانستانی که در ایران کار می کنند و مهاجر هستم کلاسهای کتابخوانی و قصه خوانی دارم ،علاقه مند هستم از ادبیات افغانستان و ..هم در کلاس های خودم استفاده کنم ، اگر امکان راهنمایی و همکاری وجود داشته باشد بسیار خوشحال می شوم .

    1. سلام. وقت شما بخیر.
      لطفا با شماره 09360925354 با این جانب رجایی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن