«بیست و نهمین نفر» نقد و بررسی شد و «تعلیق» ادامه یافت

نشست هفتگی داستان خانه ادبیات افغانستان با بحث تکمیلی «تعلیق در داستان»، داستان خوانی، خوانش و نقد داستان«بیست و نهمین نفر» برگزار شد.
بخش اول نشست بحث تکمیلی «تعلیق در داستان» با تدریس خانم رحمان‌پور مدرس داستان خانه ادبیات افغانستان برگزار شد و در بخش دوم نشست این هفته داستان خانه ادبیات افغانستان در تهران، با گردانندگی عادله جعفری از داستان نویسان جوان خانه ادبیات افغانستان و خوانش داستان «بیست و نهمین نفر» توسط نویسنده ای داستان و نقد این داستان توسط خانم معصومه جعفری بودند و معرفی فیلم توسط خانم مریم محمدی ادامه یافت.
بعد از خوانش داستان”بیست ونهمین نفر” توسط محمدحسین محمدی، ابتدا خانم معصومه جعفری آن را به نقد کشید. وی بیان کرد:”فضای داستان آقای محمدی معمولا فضای جنگ است اما در این داستان فضاسازی ضعیف بوده و بیشتر نزدیک به داستانهای کمیک شده است…شخصیت پردازی در مورد دو شخصیت فرعی کاملا ضعیف بوده و هر دو در حد تیپ باقی مانده اند…یک‌دستی زبان رعایت نشده و لهجه های مختلف تهرانی و بومی افغانستان باعث اذیت شدن مخاطب می شود.”
در ادامه خانم لیلا جعفری کتاب “بارش سفره ماهی” را معرفی کرد و دلیل انتخاب این مجموعه را “فضاسازی های نوین و شکستن تیپ افغانی در آثار ایرانی” عنوان کرد.
مریم محمدی نیز فیلم “جدایی نادر از سیمین” را به جمع معرفی کرد.

 

عکس ها از: الهه حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن