پیوستن خانه ادبیات افغانستان به حامیان نخستین دوره جایزه ادبیات اقلیت

ادبیات اقلیت ـ پس از پیوستن مؤسسه شهر کتاب و انتشارات تاک به حامیان جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار، خانه ادبیات افغانستان نیز با توافق با دبیرخانۀ جشنواره، به جمع حامیان این جشنواره پیوست. این خانه در قالب حمایت تبلیغاتی و اطلاع رسانی و همکاری با روابط عمومی دبیرخانه، در برگزاری جشنواره مشارکت خواهد داشت.

خانه ادبیات افغانستان نهاد مستقل ادبی، فرهنگی و هنری است که گروهی از جوانان اهل ادب، هنر و فرهنگ مهاجر افغانستانی آن را در ۱۶ سرطان (تیر) ۱۳۸۲ خورشیدی در تهران بنیان نهادند. هدف خانه ادبیات افغانستان، پاس‌داری از ادب، فرهنگ و هنر سرزمین باستانی افغانستان و افزایش پیوندهای فرهنگی میان ملت­های پارسی‌زبان افغانستان، ایران و تاجیکستان است.

نخستین دورۀ جایزۀ ادبیات اقلیت، چهارم بهمن سال جاری فراخوان خود را در قالب فراخوان جشنوارۀ داستان کوتاه کوتاه (پانزده‌کلمه‌ای) با موضوع کودکان کار منتشر کرد. این جشنواره که به همت سایت ادبیات اقلیت و با حمایت جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان آغاز به کار کرد، با تکیه بر مشارکت مالی شرکت کنندگان و بدون داشتن حامی مالی فراخوان خود را منتشر کرده است. با این حال، پس از انتشار فراخوان برخی مؤسسات، نهادها و مراکز فرهنگی و اجتماعی در قالب‌های مختلفی از برگزاری این جشنواره حمایت کرده‌اند که اسامی آنان در فهرست حامیان جشنواره در سایت جایزه ادبیات اقلیت منتشر شده و خواهد شد.

منبع: ادبیات اقلیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن