کام برگزیدگان جشن‌واره «قند پارسی» شیرین شد

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: هشتمین جشن‌واره دوسالانه «قند پارسی» که در روزهای 19 و 20 اسفند (حوت) 1394 خورشیدی در تهران برگزار شد، برگزیدگان خود و شایستگان قدردانی را در بخش‌های شعر سنتی، شعر آزاد و داستان معرفی کرد.

بر اساس اعلام دبیرخانه هشتمین جشن‌واره دوسالانه «قند پارسی»، در بخش داستان، سهراب سروش از کابل به مقام نخست دست یافت و تندیس جشن‌واره، لوح یادبود و یک سکه بهار آزادی گرفت. حبیبه جعفری، داستان‌نویس مشهدی، دومین رتبه را به دست آورد و تندیس جشن‌واره، لوح یادبود و نیم سکه بهار آزادی به وی رسید. لیلا خالقی از تهران و باهر بیانی از قم نیز به طور مشترک به مقام سوم رسیدند و تندیس جشن‌واره، لوح یادبود و ربع سکه بهار آزادی را به خانه بردند. هم‌چنین در این بخش از خداداد حیدری (تهران)، زهرا نوری (کاشان)، مینا رضایی (کابل)، فاطمه مروّج (قم)، زهره حسینی (اصفهان) و مرضیه عادلی (قم) قدردانی شد.

بخش شعر آزاد با پیش‌تازی حسین رضایی، شاعر آزادسرای مقیم در ترکیه آغاز شد که به تندیس جشن‌واره، لوح یادبود و یک سکه بهار آزادی دست پیدا کرد. امان میرزایی از مشهد به مقام دوم رسید و تندیس جشن‌واره، لوح یادبود و نیم سکه بهار آزادی گرفت. زهرا جعفری از تهران و حسن ابراهیمی از کابل نیز دو آزادسرایی بودند که به طور مشترک در رتبه سوم قرار گرفتند و تندیس جشن‌واره، لوح یادبود و ربع سکه بهار آزادی به آنان رسید. محمدمهدی احمدی (اصفهان)، رعنا حیدری (مشهد)، مریم یعقوبی (اصفهان)، سارا محمدی (تهران)، علی‌اکبر علی‌زاده (اصفهان) و آسیه پناهی (مهاجر در اتریش) نیز در شمار شایستگان قدردانی قرار داشتند.

در بخش شعر سنتی، رامین عرب‌نژاد از هرات، مقام اول را به دست آورد و به تندیس جشن‌واره، لوح یادبود و یک سکه بهار آزادی رسید. مهتاب ساحل از کابل و حمید تقدیمی از مشهد نیز به مقام دوم مشترک دست یافتند و تندیس جشن‌واره، لوح یادبود و نیم سکه بهار آزادی گرفتند. فرید برزگر از تخار نیز در جایگاه سوم ایستاد و تندیس جشن‌واره، لوح یادبود و ربع سکه بهار آزادی را با خود به خانه برد. محمداَدهَم کاوه (تخار)، عنایت شَهیر (بلخ)، محمد رضایی (مشهد)، جلال‌الدین نظری (بلخ)، محمداکرام بَسیم (هرات) و محمدعارف بَسّام (بلخ) هم شاعرانی بودند که از آنان قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن