خوانش گزیده داستان‌های آصف سلطان‌زاده در تهران

 روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: پس از اصفهان و قم، تهران هم به پیشواز «قند پارسی» رفت. این بار، هنرجویان شرکت‌کننده در کارگاه‌های داستانی خانه ادبیات افغانستان، گزیده داستان‌های آصف سلطان‌زاده را می‌خوانند.

dastankhani03

بنا بر اعلام مدیریت آموزش و پژوهش خانه ادبیات افغانستان، هنرجویان شرکت‌کننده در کارگاه‌های عناصر داستان یک و دو برای آشنایی بیشتر با سبک داستانی آصف سلطان‌زاده، داستان‌نویس معاصر افغانستان، خوانش داستان‌های وی را آغاز می‌کنند. در این نشست‌ها که روزهای چهارشنبه از ساعت 11 تا 13 در سالن کنفرانس‌های ادبی حوزه هنری برگزار می‌شود، داستان‌های برگزیده از میان پنج مجموعه داستان این نویسنده خوانده و بررسی می‌شوند. این داستان‌ها از میان مجموعه داستان‌هایی گزینش شده‌اند که در ایران چاپ و اکنون نایاب شده‌اند. این مجموعه کتاب‌ها عبارتند از: در گریز گم می‌شویم (1379، انتشارات آگه، تهران)، نوروز فقط در کابل باصفاست (1381، نشر مرکز، تهران)، اینک دانمارک (1383، انتشارات نیلوفر، تهران)، عسکرگریز (1385، اتشارات آگه، تهران) و تویی که سرزمینت این‌جا نیست (1387، انتشارات آگه، تهران).

بر اساس اعلام مدیریت آموزش و پژوهش، این نشست هم‌خوانی داستان‌های آصف سلطان‌زاده در ادامه دو پیش‌نشست تخصصی داستانی صورت می‌گیرد که در ماه دی و بهمن در اصفهان و قم برگزار شده است. در نخستین نشست که در دفتر خانه ادبیات افغانستان در اصفهان برگزار شد، رسول سیمیا و مریم کهرانی سبک داستانی سلطان‌زاده را بررسی کردند. در نشست دوم که با همکاری کانون ادبی کلمه و خانه ادبیات افغانستان در قم برگزار شد، رسول سیمیا، ابراهیم اکبری دیزگاه، مرتضی حسینی‌ شاه‌ترابی و فاطمه محمدی، چهار رمان این نویسنده را بررسی کردند.

این پیش‌نشست‌های تخصصی به پیشواز هشتمین جشن‌واره «قند پارسی» برگزار می‌شود که قرار است در نیمه نخست ماه اسفند سال روان در تالار سوره حوزه هنری در تهران برگزار شود. این دوره از جشن‌واره «قند پارسی» به نکوداشت آصف سلطان‌زاده اختصاص دارد.

نشست‌های هفتگی خوانش گزیده داستان‌های آصف سلطان‌زاده، از ساعت 11 تا 13 روزهای چهارشنبه در سالن کنفرانس‌های ادبی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه تهران برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن