شب شعر «با حنجره تبسم» در شیراز برگزار شد

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: شب شعر «با حنجره تبسم» به همت اتحاديه دانش‌جويان و فرهنگيان افغانستاني مقيم شيراز برگزار شد.

Sotitr (1)

اتحاديه دانش‌جويان و فرهنگيان افغانستاني مقيم شيراز، شب شعر «با حنجره تبسم» را با حضور شاعران افغانستانی، قنبرعلي تابش و شوكت‌علي محمدي شاري و هاشم كروني،  از مسئولان حوزه هنری استان فارس، روز پنج‌شنبه، ٢٨ آبان 1394 در سالن همايش حوزه هنري فارس برگزار کرد.

Sotitr (2)

در این برنامه که با گردانندگی بانو مریم حیدری آغاز شد، پانزده شاعر جوان شعر خواندند. قنبرعلی تابش، نخستین سخنران این نشست در سخنانی، جوانان را به سمت پويايي و روشني دعوت کرد و گفت: «تنها جايي كه زمين بازي ماست و ما بازيگريم، افغانستان خواهد بود و ما در هر زميني باشيم، فقط تماشاچي هستيم». ایشان در ادامه سخنانش به آينده روشن افغانستان با حضور سازنده جوانان امروز اشاره داشت.

sotitr (5)

شوکت‌علی محمدی شاري نیز در سخنان خود با اشاره به اصالت زبان دري و گویش هزارگي و بيان تاريخ اين زبان، از دانش‌جويان خواست با توجه بیشتر به زبان مادري‌شان، برای زنده نگاه داشتن آن تلاش کنند. به باور محمدی، شعر عدالت‌خواهي علاوه بر گله و شكايت به تبیین اميد و روشني نیز نیاز دارد.

در پایان این نشست، هاشم كروني از برنامه‌هاي آينده حوزه هنري براي مهاجران علاقه‌مند به هنر سخن گفت.

Titr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن