موسیقی افغانستانی «عارف جعفری» در همایش اقبال لاهوری طنین می‌افکند

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: همایش بین‌المللی علامه اقبال لاهوری در تهران با حضور پررنگ اهل ادب، هنر و فرهنگ افغانستان رقم می‌خورد.

در این همایش بین‌المللی که برای بزرگ‌داشت محمد اقبال لاهوری، روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، 24 و 25 خرداد 1394 در تهران و اصفهان برگزار می‌شود، عارف جعفری، آوازخوان معاصر افغانستانی تازه‌ترین آهنگش را که روی یکی از شعرهای اقبال ساخته است، اجرا می‌کند. عارف جعفری، آهنگ‌ساز، آوازخوان، شاعر و عضو هیئت مدیره خانه ادبیات افغانستان که آخرین آلبومش به نام «قند پارسی» در اسفندماه 1393 در پنجمین همایش «روایت هم‌دلی» رونمایی و پخش شد، ساعت 17 روز یک‌شنبه در سالن سوره حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

Aref Jafari (19)

در این برنامه، شماری از شاعران پارسی‏گوی کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، هندوستان و تاجیکستان شعر می‌خوانند و از ترجمه اشعار اردوی اقبال با عنوان «بال جبرییل» رونمایی می‌شود. این ترجمه را محمدافسر ره‌بین، وابسته فرهنگی سفارت افغانستان در تهران انجام داده است. ابطال تمبر یادبود همایش و نمایش گزیده ‏ای از فیلم مستند در حال ساخت اقبال از دیگر برنامه ‏های این همایش بین‏ المللی است.

همایش بین ‏المللی بزرگ‌داشت علامه اقبال لاهوری با همكاری حوزه هنری و سازمان فرهنگی اكو در ایران و با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، مقام‌های عالی دو کشور ایران و پاکستان، سفیر افغانستان در ایران و نیز مهمانان خارجی و داخلی گشایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن