سرور رجایی: خانه ادبیات افغانستان به نقطه اوج خود رسیده/ امیدواریم روزی این جشن را در شهر كابل برگزار كنیم

سرور رجاییمحمد سرور رجایی مدیر خانه ادبیات افغانستان در جشنواره یك دهه كوشش فرهنگی «خانه ادبیات افغانستان» گفت: امیدواریم روزی فرابرسد تا چنین جشنی را در شهر كابل برگزار كنیم تا در آنجا ما میزبان ایران باشیم .

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، جشنواره یك دهه كوشش فرهنگی «خانه ادبیات افغانستان»، با حضور علیرضا قزوه، محمد سرور مولایی، محمد حسین جعفریان و با گردهم‌آیی فرهنگیان افغانستان و ایران، امروز شنبه چهارم آبان ماه درتالار مهر حوزه هنری برگزار شد.
محمد سرور رجایی مدیر خانه ادبیات افغانستان در این برنامه فرهنگی – هنری گفت: خوشحالم كه خانه ادبیات افغانستان با همكاری دوستان فرهنگی مان یك دهه را پشت سر گذاشته است.
وی با اشاره به اینكه خانه ادبیات افغانستان در سال 82 بر اثر یك اتفاق ساده بنیان نهاده شد تصریح كرد: بیش از یك هفته از تاسیس این خانه نگذشته بود كه دوستانی كه به ما قول همكاری داده بودند كنار كشیدند با این اوصاف امروز به خود می بالیم كه توانستیم كارهای فرهنگی هنری بزرگی را انجام دهیم.
وی با بیان اینكه اولین ویژه نامه شاعران مهاجر افغانستان در حوزه هنری منتشر شد افزود: این ویژه نامه دست به دست گشت و همان آغاز كار خانه ادبیات افغانستان بود.
سرور رجایی ادامه داد: خانه ادبیات افغانستان در سال 82 با مدیریت خردمندانه سید محمد ضیا قاسمی تاسیس شد و به دنبال آن ماهنامه ای منتشر كه بعدها تبدیل به فصلنامه شد؛ بعد از آن اندیشه قند پارسی به میان آمد و بعد از آن در دوران مدیریت محمد حسین محمدی خانه ادبیات افغانستان سامان بهتری یافت.
وی با اشاره به اینكه خانه ادبیات افغانستان خانه همه دوستان ما ست تصریح كرد: خانه ادبیات افغانستان نماینده وزارت فرهنگ افغانستان در ایران است زیرا كارهای ادبی بسیاری را انجام داده است.
وی به برگزاری جلسات هفتگی خانه ادبیات افغانستان اشاره و اظهار كرد: جای بسی افتخار است كه جلسات هفتگی خانه ادبیات افغانستان كه در سال 71 در حوزه هنری تاسیس شده بود امروز بعد از گذشت 23 سال همچنان پنجشنبه هر هفته برگزار می شود.
مدیر خانه ادبیات افغانستان برگزاری جشنواره قند پارسی را كار بزرگی دانست و افزود: انتشار نزدیك به 16 كتاب ادبی از بهترین شاعران و نویسندگان افغانستان و انتشار آلبوم های هنری موسیقی نیز از دیگر كارهای خانه ادبیات افغانستان است.
وی با بیان اینكه خانه ادبیات افغانستان به نقطه اوج خود رسیده است گفت: مسئولان فرهنگی كشور افغانستان و ایران با كمك و پشتكار خانه ادبیات افغانستان را به این نقطه رساندند كه هر دو كشور برای یكدیگر احترام متقابل قائلند.
وی افزود: تشكر می كنم از همه كسانی كه دست پر مهر خود را در دست اعضای خانه ادبیات افغانستان گذاشتند تا این خانه سرپا نگه داشته شود به طوری كه امروز در آستانه دومین دهه از فعالیت های آن قرار بگیریم.
وی به نمایندگی خانه ادبیات افغانستان در شهر اصفهان اشاره و خاطرنشان كرد: نمایندگی این خانه در اصفهان با حمایت مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری شروع به كار كرد كه امیدواریم این برنامه برای گسترش فرهنگ و ادبیات افغانستان بیش و از پیش متجلی شود تا این خانه رونق بیشتری پیدا كند.
مدیر خانه ادبیات افغانستان ضمن تشكر از محمد حسین جعفریان تاكید كرد: جعفریان اولین شخص فرهنگی از ایران است كه دست فرهنگیان افغانستان را فشرد وما را به جشن ده سالگی خانه ادبیات افغانستان رساند.
سرور رجایی با اشاره به اینكه امیدواریم روزی فرابرسد تا چنین جشنی را در شهر كابل برگزار كنیم تصریح كرد: امیدوارم روزی در كابل ما میزبان باشیم و میزبانان امروز ، میهمان ما باشند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن