بزرگ‌داشت «روز جهانی داستان کوتاه» همزمان در تهران و کابل برگزار می‌شود  

 روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: خانه ادبیات افغانستان برای چهارمین سال پیاپی، بزرگ‌داشت «روز جهانی داستان کوتاه» را برگزار می‌کند.

عارف جعفری، مدیر دفتر خانه ادبیات افغانستان در تهران در گفت‌وگویی با روابط عمومی، از برگزاری «روز جهانی داستان کوتاه» در تهران خبر داد. به گفته وی، خانه ادبیات افغانستان امسال برای چهارمین سال پیاپی، بزرگ‌داشت «روز جهانی داستان کوتاه» را در دو روز در تهران و یک روز در کابل برگزار می‌کند.

مدیر دفتر تهران خانه ادبیات افغانستان در این باره افزود: «خانه ادبیات سه سال است که «روز جهانی داستان کوتاه» را با حضور کارشناسان و داستان‌نویسان افغانستانی در کابل برگزار کرده است و امسال این روز را در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، 29 و 30 دلو (بهمن) 1393 در تهران تجلیل می‌کند».

Rooz Jahani Dastan Kootah - Copy

جعفری در توضیح برنامه‌های این دو روز گفت: «در روز نخست، کارگاه تجربه‌های داستانی با حضور رسول سیمیا، داستان‌نویس جوان کشور برگزار می‌شود. در روز دوم نیز به جز بحث آزاد درباره ادبیات داستانی، شماری از داستان‌نویسان جوان کشور که مقیم تهران، قم و اصفهان هستند، داستان می‌خوانند. زهرا زمانی، ریحانه بیانی، مهدی موسوی‌نژاد و فاطمه مهر از جمله این افراد هستند. هم‌چنین کارشناسان افغانستانی و ایرانی در قالب چهل و نهمین نشست نقد و بررسی ادبیات معاصر افغانستان، کتاب داستان «پس از مرگ عیسا» را نقد می‌کنند. به جز آن، تماشای شماره سه ویژه ادبیات داستانی افغانستان منتشر می شود که اثری است از محمدحسین محمدی، داستان‌نویس برجسته کشورمان».

به گفته مدیر دفتر تهران خانه ادبیات، ابوذر هدایتی و تینا محمدحسینی، دو نویسنده و کارشناسی هستند که مجموعه داستان «پس از مرگ عیسا» نوشته رسول سیمیا را در روز دوم نقد می‌کنند. کتاب یادشده را انتشارات تاک سال 113922 در کابل منتشر کرده و دربردارنده 10 داستان از این نویسنده جوان افغانستانی است که در 144 صفحه گرد آمده است.

بزرگ‌داشت «روز جهانی داستان کوتاه»، ساعت 15 تا 18 چهارشنبه 29 دلو (بهمن) 1393 در سالن جلسه‌های ادبی حوزه هنری واقع در طبقه سوم و ساعت 15 تا 18 پنج‌شنبه30 دلو (بهمن) 1393 در تالار امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار می‌شود که روبه‌روی دانشگاه امیرکبیر در خیابان تقاطع سمیه و حافظ قرار دارد. حضور علاقه‌مندان به ادب، فرهنگ و هنر در این نشست، آزاد است.

یک نظر

  1. نیمه شبتان بخیر
    اینطوری که معلوم میشه هر پنجشنبه یه برنامه ی هست جز نقد شعر…
    راستی
    تالار امیر حسین فردی بود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن