جشن‌واره یک دهه کوشش فرهنگی «خانه ادبیات افغانستان» در تهران برگزار می‌شود

خانه ادبیات افغانستانروابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: جشن‌واره یک دهه کوشش فرهنگی «خانه ادبیات افغانستان» با گردهم‌آیی فرهنگیان افغانستان و ایران در هفته نخست آبان سال روان در تهران برگزار می‌شود.

در این برنامه فرهنگی و هنری، دکتر علی‌رضا قزوه؛ رییس مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و دکتر محمدسرور مولایی؛ استاد دانشگاه و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی سخنرانی می‌کنند. شعر و داستان‌خوانی شاعران و نویسندگان افغانستانی مقیم تهران، قم، اصفهان، کاشان، مشهد و یزد به همراه شاعران هم‌زبان ایرانی و شعرخوانی شاعران طنزپرداز از دیگر بخش‌های این جشن‌واره است. هم‌چنین آلبوم «گل بادام» به عنوان دومین اثر موسیقایی خانه ادبیات افغانستان و پنجمین اثر موسیقایی عارف جعفری، هنرمند افغانستانی رونمایی می‌شود. افزون بر آن، عارف جعفری در این برنامه، موسیقی اجرا می‌کند.

در این جشن‌واره فرهنگی و هنری، فراخوان هفتمین جشن‌واره ادبی «قند پارسی» نیز اعلام می‌شود که قرار است در ماه اسفند (حوت) سال روان برگزار شود. هم‌چنین از همراهان خانه ادبیات افغانستان در یک دهه گذشته قدردانی خواهد شد.

جشن‌واره یک دهه کوشش فرهنگی «خانه ادبیات افغانستان»، از ساعت 15 تا 19 عصر شنبه چهارم آبان 1392 در تالار مهر حوزه هنری تهران واقع در خیابان سمیه برپا می‌شود و حضور علاقه‌مندان به فرهنگ مشترک افغانستان و ایران در آن آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن