حضور عارف جعفری و هنرمندان افغانستان در چهارمین جشن‌واره روز بین‌الملل دانشگاه تهران

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: چهارمین جشن‌واره روز بین‌الملل دانشگاه تهران، دوشنبه 5 خرداد (جوزا) 1393 با حضور سفیران کشورهای خارجی، استادان و دانشجویان ایرانی و خارجی این دانشگاه و دیگر دانشگاه‌ها برگزار شد.
jashnvareh rooz beynolmelala 1393  (6)
در این مراسم که به مناسبت جشن هشتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه تهران، در تالار علامه امینی کتاب‌خانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران برگزار شد، دکتر نصیراحمد نور، سفیر افغانستان؛ ناظم دباغ، نماینده حکومت اقلیم کردستان در تهران، رایزن فرهنگی سفارت‌خانه عراق در تهران، سفیران و رایزنان فرهنگی ایتالیا، فرانسه، روسیه، مالزی و چند کشور دیگر به همراه مقام‌های وزارت‌خانه علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران و دانشجویان ایرانی و خارجی به ویژه دانشجویان افغانستانی حضور داشتند.
jashnvareh rooz beynolmelala 1393  (3)
در این مراسم، از دانش‌جویان ممتاز خارجی، مفاخر علمی، هیئت علمی و دانش‌جویان دانشگاه تهران قدردانی شد. سه چهره برتر علمی از افغانستان در جایگاه اول قرار گرفتند و در بخش ورزشی نیز مقام‌های اول در همه زمینه‌ها به جز چند رشته ورزشی معدود در اختیار دانش‌جویان افغانستان قرار گرفت. هم‌چنین در این برنامه، عارف جعفری، شاعر و هنرمند معاصر افغانستانی به همراه علی ضرغام و گروه نوازندگان افغانستانی موسیقی زنده اجرا کرد.
jashnvareh rooz beynolmelala 1393  (2)
مجریان این، دانش‌جویانی از کشورهای اندونزی، چین، کردستان عراق و سوئد بودند. افزون بر آن، افغانستان در نمایشگاه جانبی کشورهای خارجی و دستاوردهای علمی بین‌المللی دانشگاه تهران نیز حضور چشم‌گیری داشت. این نمایشگاه به مدت سه روز در پردیس مرکزی دانشگاه تهران برپا شده بود.

 

jashnvareh rooz beynolmelala 1393  (10)

 

 

jashnvareh rooz beynolmelala 1393  (4)

jashnvareh rooz beynolmelala 1393  (1)

 

 

 

 

jashnvareh rooz beynolmelala 1393  (11)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن