در سوگ بدخشان پرچم‌های افغانستان و خانه ادبیات در نمایشگاه کتاب به حالت نیمه‌افراشته درآمد

روز پنجم ـ 1

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: خانه ادبیات افغانستان در پنجمین روز از حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پرچم‌های افغانستان و خانه ادبیات را به حالت نیمه‌افراشته درآورد.

در سوگ بدخشانبا توجه به رانش زمین در ولایت باستانی بدخشان که به کشته و زخمی شدن و آوارگی هزاران تن از مردم این منطقه از کشورمان شد، گردانندگان سالن افغانستان در نمایشگاه کتاب، هم‌گام با اعلام عزای عمومی در کشور، اجرای ویژه‌برنامه‌های افغانستان را به مدت یک روز تعطیل کردند.

خانه ادبیات افغانستان با صدور پیامی در این زمینه، رویداد ناگوار بدخشان را به ملت افغانستان تسلیت گفت و پرچم‌های‌ افغانستان و خانه ادبیات را در نمایشگاه کتاب به حالت نیمه‌افراشته درآورد. هم‌چنین در اقدامی نمادین، تابلوهای کوچکی با عنوان تسلیت برای حادثه ناگوار بدخشان بر سردر غرفه‌های سالن افغانستان نصب شد. گروهی از غرفه‌ها نیز با نصب روبان‌های سیاه، غم‌شریکی خود را با این رویداد اندوه‌بار اعلام کردند. شماری از مراجعه‌کنندگان ایرانی به غرفه خانه ادبیات نیز این حادثه غم‌انگیز را به ملت افغانستان تسلیت گفتند.

هم‌چنین بانو مرضیه افخم، سخن‌گوی وزارت خارجه ایران در بازدید از غرفه خانه ادبیات، حادثه بدخشان را به مردم افغانستان تسلیت گفت و در یادداشت دفتر یادبودنگاری خانه ادبیات افغانستان چنین نوشت: «امروز افغانستان، مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و این رویداد بسیار مغتنم است. زبان و فرهنگ مشترک به دوستی‌های عمیق و پیوندهای ملت‌های دو کشور کمک می‌کند. در عین حال، حادثه تلخ بدخشان نیز مایه تأسف ما شد. امید است که شادی‌های بیشتر ملت افغانستان را شاهد باشیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن